fredag 11 maj 2012

Återhämtning ?

Vad betyder orden återhämtning för mig?
Återhämtning pratas det mycket om i fysiska sammanhang!
Och många gånger hör man/läser man att allt för vanligt så missar man den återhämtning som är så viktig!
Vilken den givetvis är! Det finns det forskning på!
Varför missar man det då kan man undra?
Tidningar gör ingen en björntjänst när man presenterar ena dunderkuren efter en annan, visst den kan fungera…
MEN vad man nästan aldrig hör är den mentala träningen!
Tar man den mentala träningen för givet? vad händer då den dagen när du inte fysiskt orkar mer och inte har den mentala styrkan som hjälper dig?
Skall man pressa bort kilon på kortast möjliga tid så behövs du massor med mental styrka.
Är det därför det finns så många PT? För att folk inte orkar tänka/bygga upp ett mentalt hus?

Jag må vara ute o cykla då jag är en total novis!
Men en sak vet jag… Saknar jag den mentala biten (som tillåter mig tänka rätt) så skulle det inte bli mycket gjort alls.
Och även den mentala biten behöver återhämtning. Det kan handla om vad som helst tex vila, en bra film, god mat, dans osv osv…
Men glöm förtusan inte bort att ha kul!
Trevlig helg på er. 0


Dagens pass blev en löptur! Jag följde Tom´s råd om rodd och annat skoj på gymmet igår! Och det blev tunga ben idag som kändes gött!


Har glömt mitt pulsband hos <3 men det är ju inte hela världen.

Nu blir det vila under helgen och jag skall agera Pappa tänkte jag! Får se vad vi hittar på veckan som kommer =)Bygga nått?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar