måndag 28 oktober 2013

Måndag... fantastiska måndag!

Är du verkligen bättre än sköna tisdag?

I alla fall starta dagen med en bubblande glad son, alla morgonbestyr flöt på och det var bara att glida med.
När jag väl kommit till jobbet så råka jag tappa greppet om en fjäder så jag skar upp mitt finger lite. Ingen värdslig sak alls om inte snittet satt så förbaskat dåligt till.
Skrev en skaderapport med stelt pekfinger, och kråktexten så rätt hyffsad ut trots bandage o allt.
Då jag är skyddssamarit på arbetsplatsen så tar jag uppdraget på största allvar. Det har blivit en o annan som plåstrats. (tycker det är kul trots att det kan vara lite obehagligt)Företaget har också tagit beslutet att införskaffa en defibrillator. så vi hade en liten kurs och uppfriskning av HLR. Så nu är man rustad att även ta hand om hjärtlösa typer ;-)


Jag hämta en härlig kille fast han hade en dipp enligt en lärare, men hon såg på han att han var ledsen över det! Och i min värld är det ett fantastiskt framsteg.
Vi tog en runda till affären, jo vi i princip daghandlar så vi får se folk. Lite av en ny strategi från min sida ;-)
Som tur var så snodde jag ihop gårdagens potatisgratäng och lite kassler, detta föll killen i smaken. Mätta och belåtna pusta vi ut lite innan jag plocka fram min traineer...
Grabben ställde undan disken (kors i taket) och satte på sig pyjamas, och ner i min säng. Jag fråga ifall han var trött, fick bara ett nickande tillbaka.
40 min senare var jag slutkörd och dränkt i svett så en dusch satt inte fel. Han hade somnat till toner av fet tung rock.

Det var nog allt för idag så nu välkomnar vi tisdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar