lördag 7 september 2013

Dom flesta fysiska åtaganden man gör involverar....

En hjälm!
Och då har jag länge tittat på olika alternativ (design. Den hjälmen jag har nu, den kom till på sättet att min son stod och drog en vals för en bekant om varför "Pappa inte hade hjälm när vi cykla". Så jag tyckte inte att grabben skall behöva ljuga för min skull...efter den dagen har jag aldrig cyklat utan hjälm. I sälen i år så stöp jag i backen och fick faktiskt användning av min "hjälm" Kan inte påstå att det var skönt, men jag hade hjälm.

Då jag är galet mångsportare med Racer, Mtb, Rullskidor, inlines osv så passar den här hjälmen alla aktiviteter utan att göra avkall på coolhetsfakton ;P Jag valde också färgen vit. Vit passar till alla färgkombinationer (Min åsikt)
Vad är det för hjälm då undrar ni säkert!?
Den kommer från italienska märket Rudy Prodjekt! Just den här modellen heter Windmax och är den lättaste i deras utbud, och nyaste.
Den skall väga runt 220g tydligen, och det är rätt lätt tycker jag.
Och jag kommer säkert skriva ett inlägg när jag fått hem hjälmen.
Nedan lägger jag en bild på den. Billigaste stället att få tag på den här är på Bikster.se
Och reggar man nyhetsbrevet får man 80kr i rabatt, sen är det fraktfritt och faktura på sidan vilket jag gillar. Snabbt, säkert, enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar