söndag 8 juli 2012

Vansbro 2012 etapp 2 av klassikern.

Jahapp som sagts tidigare så skulle vi mellanlanda hos hjärtat som skulle bjuda på mat och husrum mm ;) Johan fick dok för sig att sälja en av bilarna till en (hör o häpna) snubbe som skulle oxå simma Vansbro. Och vi skulle givetvis komma iväg skapligt, men så blev det inte! Sen middag men trevligt som tusan.

Söndagen kom och vi öppna upp med en skaplig frulle! Och vi kom iväg ganska skapligt! (för vi tänkte ju att jag skall ju starta 14) och då hinner vi gå i tälten osv osv... Vad vi inte visste då var att det blev en timme kö! kaos överallt där det fanns bilar folk... Och nu börja det spöregna!...Jag hade planerat in en lunch men den fick stryka på foten allt, och som tur var så hade jag ett par Gainomax proteinbars som jag tugga i mig!

Nu var det en timme kvar ca... slöa vid bilen och titta på alla dyngblöta mäniskor som for fram och tillbaka. 25 min kvar...nu blev det brådis... på med mandelolja under armarna och för säkerhetsskull i nacken. (funkar super mot skavsår!)
Sen blev det uppvärming i starten! ...vet inte hur hon tänkte när det gällde att hoppa på en grusplan barfota!? Men vi gjorde så gott vi kunde... Nu var det dax att dra iväg... Den nya startproceduen verka vara bra! Upplevde inge strul alls.
Pina iväg utan att dra ner brillorna... Följde mitt hjärtas råd och körde bröstsim hela vägen. Inte många kom ifatt mig och jag tog in lite på gruppen före!.
Jag var tydligen för snabb för Johan och hjärtat så dom missa min målgång totalt och jag irra runt på målområdet och leta en bra stund! Men tillslut hittade jag dem och nu kunde vi tänka på hemfärd.
Med tanke på hur lite jag tränat inför detta lopp så är jag mer än nöjd! Detta var kul och nästa år lär jag säkert stå där igen.
Måste tacka Gainomax för sponsringen inför båda mina lopp! Och nu såg jag att löpningen var öppen för ansökan! Och då får man allt slänga in en ansökan för lidingö! Där kommer det gå åt en aning mer träning! Och då skulle det inte vara dumt att fortsätta på den banan och använda superprodukterna från Gainomax. /kram på er! http://gainomax.com/sports-team/ Kontakta mig på: Jonas Svanström

1 kommentar: