måndag 16 juni 2014

VR2014

Jahapp. det var en ledig fredag och Klassiker Johan och jag åkte till Motala för att köra Vättern runt, vi var taggade för detta (i alla fall jag då jag lagt ner lite tid på att nöta rumpan)
Som vanligt möts man av galna shopping tokiga cyklister i stora tältet, en gormet i nöd och onödiga prylar i drivor... Själv hitta jag en vit #SILVA väst som jag tyckte kunde passa som vindskydd. Det skulle visa sig att detta plagg verkligen var pricken över I när vi starta på morgonen och efter bullarna i hammarsundet. Kostade inte så mycket och man fick med ett par smålysen som man kan hänga på västen när det är mörkt.
Vätternrundan visa sig vara en blåsig sak och visst ska man inte tacka nej till medvind ner till Jönköping, attans vad det gick undan dit. Vi hade över 37 km/tim i snitt ner och till Hjo (18mil) så hade det sjunkit till 35km/tim, men efter det blev det ridå och Klassiker Johan tappa bort sina ben. Så vi fick ge upp den snabba tiden och koncentrera oss att ta sig i mål som vi givetvis gjorde på 10 tim 41 min. Så kan det vara när väggen kommer i en rasande fart. Men det är bara att ta nya tag och köra för Engelbrekturen i juli... Och det skall bli skitkul också =)
Som jag nämnt tidigare så hade jag inte med kamera den här gången så jag skrapa ihop några jag tog på sidan om.

Men god mat, cykel, och trevligt sällskap gjorde helgen till en rätt okej helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar