söndag 18 maj 2014

Trosatrampet

Idag drog Klassiker Johan och jag iväg till Trosa och körde deras 9 mil runda, vädret var underbart och redan runt halv nio var det 17 grader.
Vi var framme i god tid och softa gött i solen. När det var dags så rulla vi ner till starten, vi skulle köra en grupp som skulle ha 30 km/tim i snitt.
Klungkörning fungera inte alls kan man säga, men jag hade pigga ben idag och vi lyckades knopa ihop 33 i snitt innan några från andra eftersläntrare paja rytmen i vår egna grupp. Men man lär sig hela tiden spännande saker, och ang spännande saker så var nog målrakan mest spännande då en trött åkare som åkt i mål innan oss var på väg tillbaka på samma väg =) och han titta inte vart han cykla och svängde ut i min väg när jag kom i full rulle... Men efter att väckt han med mitt vrål så formligen skutta han tillbaka, yrvaken o allt =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar