tisdag 13 maj 2014

Det går bra nu, men

även ifall det gör det så är det mycket att ta in. Att installera sig själv i en ny roll är både spännande och tufft på samma gång... Men jag gillar det och jag måste tacka mig själv också som tränar så jag kan fokusera på uppgiften jag har framför mig ;-)
Att inte glömma omgivningen när hjulen snurrar i osynligt hög fart, att inte ta åt sig av det omöjliga, att ta ett steg åt sidan och titta på det med nya ögon. Och inte glömma sig själv som är det viktigaste för att bli bättre än sig själv...

Att må bra av att sakna sitt jobb måste kännas som en seger för mig själv, och samtidigt låta den känslan vara just där och inte ta med något annat hem. Att känna samma längtan till skogen och allt annat utanför arbetet... Men det går bra nu! Jag suger på det.

Idag har jag hittat tejp, häftklammer, linjal, hålslag, sax, och lite sånt där man behöver när man har skrivbord.
Och gurkans träning gick över förväntan fast den var lite trögstartad med trevliga störmoment, men det redde ut sig på "i mitt tycke" bra sätt. Och tränarna är fantastiska.

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar