söndag 14 juni 2015

Cykel runt pölen VR 2015

Jepp nu är årets längsta runda gjord igen, hur var den då... Jo den var varm, vacker, snurrig. Mycket har hänt under året som gett träningen konkurrens, jobb, kalla dagar osv. Så uppladdningen har varit lite annorlunda mot tidigare år, men samtidigt har jag känt mig rätt stark ändå på nått sätt.
Men det finns lite baksidor som man märkte av under loppet, folk var snurriga i kolan och gjorde korkade saker.
Jaha tänker ni säkert!? Jo jag misstänker att det var väldigt många som fick vätskebrist, och ligger man i en klunga och av någon anledning ska vrida huvudet bakåt samtidigt som man drar lite i styret så är en olycka inte långt borta. PANG och du ligger i gatan, har du tur så hinner ingen annan köra på dig heller. Detta hände tre gånger för mig på nära håll. Så till slut så blev det enklare att försöka cykla själv. Det blev ju så att även jag fick kram efter si sådär 18 mil och när jag sorterat ut det och börja ta i lite så kom yrseln istället... Så man kan säga att man inte var förberedd som man varit tidigare lopp. Visst jag fick en rätt bra tid på 10.01 så jag är faktiskt nöjd över den.
Nu är det Cykelvasan som är på tapeten v33

Men vi kom ner till ett soligt och sommarvarmt Motala på fredagen.
Så vi strosa runt och titta på alla härliga mäniskor som var där...

Hitta ett smycke som jag beställde som minne.

Sen blev det den obligatoriska lunchen, snygg va??
Men den blev det handling och fix till kvällens pasta givetvis.

Cykeln fixades till och gjordes körklar, måste säga att den verkligen har varit en klippa. Växlar som en dröm, Grännas kullersten är en fröjd att åka över...
Sen blev det morgon och Johan och jag i full mundering ihop med andra från Eskilstuna
Sen fick jag även träffa Gunnar, min dotters hund. HUURrr söt va han på en skala =)
Efter loppet är man såhär nöjd.
Tjing...
Jo justja...
Dagen efter, idag alltså så blev det en sväng på MTB. Bara för att väcka benen lite.

Nu ska jag bara känslomässigt försöka bli hel igen.
Hej igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar