söndag 27 juli 2014

Turen till Norberg och Engelbrekturen.

Lämnade gurkan och sen åkte vi till Klassiker Johans syster och karl i Norberg. Då det var fortsatt värmeslag så blev det lite poolhäng med en kall i näven. Och det grillades rackarns god middag på kvällen. Jag var formligen proppmätt efter den totalt fantastiska middag. I Norberg så kör man någon skum festival under samma helg, kallas nått med Mimerlaven...
Racedagen blev väldigt harmonisk då den starta kl 11, så K Johan och jag tog det väldigt soft ner till starten. Det dök upp några regndroppar och dessa var verkligen välkomna, men det sluta rätt snart ;-(
Loppet då... ruskigt dammigt i början och svetten bands snabbt in i en härlig skrud av skit =) och sen grov makadam att cykla på så cykeln dansa fram och tillbaka duktigt.
Men efter 6.5 mil hade jag fått lite krampkänningar i vaderna som sen sluta med MEGA kramp i låren. Och det är första gången jag känner kramp på detta vis... Herrejösses vilken sjuk känsla att känna musklerna spänna sig och inte ge sig... Så där var det gonatt för en bra tid så att säga. Men jag försökte lura benen så gott det gick och tog mig i mål =. Tror tiden blev 3.40 nått.
Här nedan kommer en bildkavalkad från helgen. Nästa lopp som står på dagordningen blir cykelvasan. och på söndag drar vi upp till Sälen för massa cykling =) Kram på er!


Och så raceday



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar