tisdag 8 april 2014

Blev lite pulshöjare på jobbet idag...

Satt och åt lunchen när pulverkillen kommer in i matsalen och stammar att det brinner i pulverugnen... Det var inte många som haja vad som hänt innan jag var ut ur matsalen och påväg till ugnen! Det gick så fort att papprena på anslagstavlorna pladdra friskt när man for förbi, och i min skalle gick jag igenom vad jag skulle göra...Pulversläckar NEJ (blir förmycket att städa) kolsyra yes bättre alternativ om det inte brinner förmycket... ser första släckaren, är det en som hänger där en kolsyra???...Yes grabbar tag i den och fortsätter mot ugnen. Var fan brinner det? fråga jag pulvraren och efter några sekunder har jag fått klart för mig var branden var. Jag hade fått på mig åtminstånde en brandjacka... pulsen var hög när jag börja skruva upp dörren. Jag fundera hur jag skulle göra... Kommer det slå ut lågor när jag öppnar? FAN FAN FAN ... det här är inte bra tänkte jag... När jag fick upp dörren kunde jag konstatera att branden inte var så stor som jag befarat... Så jag kröp ihop och gick in i ugnen (225 grader) och tömde en släckare.. puhh det slockna. Nu ljuder brandlarmet och 6 minuter senare så är dom riktiga killarna på plats och kan konstatera att det inte var så mycket mer dom kunde göra... Och jag återgick till mitt projekt att M.... Kommer sen hihih...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar